Przeciętna konsumpcja białek w Wielkiej Brytanii na osobę

Krótko mówiąc, białka są skomplikowane, ale dla nas nie to jest istotne, dla naszej diety istotne są aminokwasy protein (razem z zawartymi w nich azotem i siarką). Trawienie rozbija duże cząsteczki na aminokwasy i z nich ciało tworzy własne duże cząsteczki albuminy, hemoglobiny, nukleoprotein, enzymów, kolagenów i keratyn. Jak można oczekiwać, białka zwierzęce po strawieniu odpowiadają lepiej potrzebom człowieka niż białka roślinne: normalna dieta człowieka zawiera jedne i drugie po trosze.

Przeciętna konsumpcja białek w Wielkiej Brytanii na osobę w ciągu doby wynosi 85 g, z czego około 50 g stanowią białka zwierzęce. W Nowej Zelandii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Australii konsumpcja zbliża się do 110 g, z czego prawie 85 g przypada na białka zwierzęce, a w Indiach na mniej niż 50 g protein zjadanych dziennie – przypada tylko 6 gramów białka zwierzęcego. Jeśli te wszystkie cyfry, nawet dla Ameryki Północnej, wydają się niskie, to należy pamiętać, że główny ciężar większości pokarmów stanowi woda. Litr mleka kobiecego zawiera około 12 g protein, a kilogram mięsa wołowego 180 g lub mniej.

Całkowite spożycie białka lub spożycie białka zwierzęcego jest dość dobrą, niekiedy bardzo dokładną wskazówką dochodów człowieka. United States Food and Nutrition Board (Urząd Żywności i Odżywiania USA) zaleca dla dorosłych 1 gram białka na każdy kilogram wagi ciała na dobę (czyli 70 gramów dla człowieka o wadze 70 kg). Jest to mniej niż Amerykanin je przeciętnie, lecz prawdopodobnie więcej niż potrzebuje i wyraźnie więcej, niż większość ludzi na świecie może zdobyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *